2011. gada 29. jūnijs

Turpinājums ceļojuma dienasgrāmatai...."Plitvices ezeri"

Robežsarga rokās tiek nodotas 5cas pases!Jā,jā,Horvātijas robežu pagaidām vēl nešķērsot bez  kontroles punkta!Kad tiek konstatēts,ka visās pasēs dominē viens un tas pats uzvārds,vēl tiek pārjautāts -familie!? Kad atverot auto logu, pretim uzsmaida mūsu pastarīte,saņemam zaļo gaismu !

Pa ceļam uz kempingu,sameklējam policijas iecirkni!Jo gatavojoties šim ceļojumam,atradu info,ka iebraucējiem jāreģistrējas policijas iecirknī!Tas šķiet mazliet jocīgi,bet kā zināms valsts vēl ne pārāk sen tomēr cietusi karadarbībā.Viss drošībai un piesardzībai! Un līkumojot pa Horvātijas ceļiem,celiņiem un ciematu ciematiem vēl joprojām skatāmas karadarbības sekas...
Iecirknī tiek saņemta informācija,ka par ierašanos valstī ziņo attiecīgām institūcijām ne tikai viesnīcas administrācija,bet arī kempings,kurā tūrists apmeties!

Tā kā tuvojas jau vakarpuse,traucamies tālāk uz mūsu nakšņošanas vietu.Apmetamies netālu no " Plivices ezeru"  parka,lai rīt jau pašā rīta agrumā mēs būtu uz starta!:)
Kempings mīlīgs,pārsvarā(kā jau ierasts Eiropā),vakaru pie savām " braucam mājiņām"(kemperīšiem) bauda Vācu tūristi!Šis gan,ja nemaldos bija arī visdārgākais kempings šajā mūsu ceļojumā,kur pa nakti maksājām tuvu 30ls(Horvātijā norēķināšanās ir tikai kunās).

Jau pirms plkst. 9 no rīta esam pie " Plitvices " dabas parka.Izvēlamies maršrutu(ja reiz šeit esam - nolemjam doties vienā no garākajiem maršrutiem) un iegādājamies biļetes.Uz visu ģimenei -5ciem cilvēkiem,tas arī nav visai lēts prieks!;)
Nonākam līdz kuģītim,kurš pārvizina tūristus pāri ezeram,kur arī sākas taku -laipu ceļš cauri burvīgam mežam,ezeriņiem un neskaitāmiem strautiņiem!

Daudz nejūsmošu ko mana sirds un dvēsele juta,ko manas acis skatīja,tas jāredz un jāsajūt pašam!

Kādā brīdī nonākuši jau pie neskaitāmi skaistā ūdenskrituma,kur lidinājās simtiem zilganzaļo spārīšu un vizuļoja dzidri zili -zaļais ūdens, bijām vienisprāt -ka tā iespējams var izskatīties Paradīzē(nu,ko,ja tā ir -atliek vien dzīvot tā,lai brīdī kad tas lemts, tur arī nokļūstam!:)))!!!

Mēs nevaram atvest jums savas dvēseles sajūtas,nedz smaržu un noskaņu kas tur valda,vien tik cik padalīties pāris fotokartītēm,kuras patiesībā pat nespēja ietvert  ne pusi to ko redzējām un skatījām(šeit neiet runa par fotokameras atmiņas karti,kā arī foto meistarības pakāpi, bet gan to,ka fotoaparāts nespēj uztvert to ko cilvēka dvēsele)!:))

Atkal jauka relaksēta kopā būšana visas dienas garumā!Kad pastaigu maršruts aptuveni pusē,tālāk atkal tiek gaidīts kuģītis,kurš ved uz citu jauku paradīzes nostūri! Cik labi,ka sākām savu ekskursiju jau no paša rīta.Jo uz pēcpusdienu tūristu sarodas arvien vairāk.Un pienāk brīdis,kad uz laipiņām uzmanīgi jāpamainās!

Tā ar pirmajām lietus lāsēm esam tikpat kā finišējuši.Pērkona dārdieni,lietus šaltis,bet mēs esam jau busiņā,kurš mūs visus aizvizina atpakaļ pie parka ieejas!
Kad jau likās kad esam paglābušies,vēl mērojams gabaliņš līdz mašīnai,kad tomēr izlīstam līdz pēdējai vīlītei!Bet vienalga -jauki!:))
Atgriežamies savās "mājās" ,paēdam vakariņas un dodamies pie miera!Rīt ceram peldēties jau Adrijas jūras ūdeņos!:)

5 komentāri:

1. Tik tiešām paradīze!!! Tās krāsas ir vienkārši fantastiskas:)

2. Paldies, ka atkal izstaidzināji mani pa šo paradīzes nostūri :D
    Mani šokēja, ka 90-tajos karadarbību laikā šis parks tika bombardēts un makani papostīts, bet šobrīd tajā staigājot nav ne miņas no tām šausmām un posta. Malači horvāti, mīl savas dabas bagātības...
    Man ir ļoti līdzīgas bildes un arī apziņa, ka nevienā no tajām nevar ietilpināt to dabas varenību un skaistumu (ūdens krāsa vien ko vērta).

AtbildētDzēst
  3. Burvīgi! Šo vietu noteikti jāatceras plānojot nākošos ceļojumus. Paldies!

4. Jā,tā ir,ka šobrīd vismaz parkā ne miņas no karadarbības sekām.Vienīgi ir taku posmi,kuri šī paša iemesla dēļ tomēr slēgti,jo neesot vēl atmīnēti:(
    Ir tapis arī pavisam praktisks ceļvedis šim mūsu divnedēļu ceļojumam -GPS koordinātes,nakšņošanas vietas,izmaksas(naktsmītnēm,ceļiem ) utt..!Ja kādreiz interese,droši rakstiet -padalīsimies!:)
    Jo ik reiz kad paši plānojam ceļojumus -visvieglāk jau atrast ko un kur skatīsi,bet vairāk parasti noder tīri praktiska informācija!

AtbildētDzēst
  5. Paldies par skaistajiem foto un piedāvājumu padalīties ar ceļvedi!

Lūdzu, ja iespējams, atsūtiet ceļvedi uz favoriits@inbox.lv !