2014. gada 21. jūlijs

Tēju pļavās!

Esmu aizrāvusies ar pļavu tējas vākšanu!Neba tādēļ,ka gatavojos bargai ziemai!Vienkārši mani fascinē tas viss process -auga iepazīšana(sākot no augšanas līdz pat tā ietekmei uz cilvēka organismu)!Meklēju,lasu,interesējos.Un protams,nevēlos pie katras mazākās saukstēšanās tvert pēc zāļu kārbiņas!!!

Labprāt iegādātos kādu izsmeļošu ārstniecisko augu vākšans grāmatu,kurā rodams ne tikai auga ārstnieciskās īpašības,bet arī skaisti uzskatāmi foto!Līdz šim grāmatnīcās redzētais nav mani uzrunājis!Varbūt kāds var ko ieteikt!?

Tikt pie pašu vāktas vīgriežu tējas sapņoju jau sen!!!Tā palīdz ne tikai nomierināt saspringtos nervus,karstākā darba posmā,bet palīdz cīnīties arī ar saaukstēšanās slimībām kā arī attīra asinis (un kā jau katrai zāļu tējiņai ,piedēvējamas vēl dažnedažādas ārstnieciskās īpašības)!

Mūspusē vēl nebiju uzgājusi vietu,kur aug šie augi,jo lielceļa malā gluži negribās ievākt ārtniecības augus....
Vakardien,kad kopīgā ģimenes velo braucienā devāmies uz netālo blakus pilsētiņu,pa lauku celiņiem,pēc tikko nolijušā lietus,vīgriezes par savu  klātbūtni atklāja ar savu tik saldeno smaržu!!!

 

Šodien abas ar meitu tur atgriezāmies,ekipējušās ar gumijniekiem!!!Jo mans novērojums,ka vīgriezes visbiežāk aug mitrās vietās!



Noķērām pēdējo brīdi,jo vīgriezes sāk jau noziedēt!

Vasara ir pašā plaukumā!!!
Izbaudi!!! 
Ar sveicieniem,Inese:)


5 komentāri:

  1. mmm, jau jūtu kā zālītes smaržo!

    AtbildētDzēst
  2. Mana augu grāmatu grāmata ir šī Rubines un Eniņas "Ārstniecības augi" grāmata
    http://gramatnica.lv/book_102155_93269__Hel%C4%93na_Rubine_Vija_Eni%C5%86a_%C4%80rstniec%C4%ABbas_augi.html
    Man ir apmēram ap 15 dažādām grāmatām par augiem. tad šī man ir nr.1 informācijas un attēlu ziņā.
    Kā es smejos, mana augu bībele. :D
    Otrā vietā varētu es ielikt Tereško grāmatu "Dieva dārza ārstniecības augi"
    http://www.jr.lv/lv/veikals/prece/?shop_id=209231
    bet šinī jau mazāk attēlu kāds ir augs. bet laba ar aprakstiem un daudz receptēm.
    un nr.3 manā sarakstā varētu būt Plaudis "Veselības zālītes"
    http://www.jaunasgramatas.lv/veselibas-zalites/
    un šinī atkal ļoti plašs recepšu krājums kā ēdienkartē vari iekļaut zālītes.

    Tas man top 3. Katram pašam jau jāskatās, jālasa un jāstudē, kas tuvāk, kas pieņemamāks, kas pievelk. ;)
    Lai veicas savas īstās grāmatas meklējumos. :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Paldies,Madara!Būs jālūko izpētīt Tavu ieteikto literatūru!!!:)Pagaidām vien ievācu tos augus,par kuriem esmu pārliecināta,ka tas ir tas un tas.Bet ir vēlme iemācīties atpazīt vēl vairāk augu!!!

      Dzēst
  3. Es arī varu pievienoties Madarai un ieteikt viņas grāmatu nr.1 - "Ārstniecības augi":) Man ir tikai šī un esmu ar to ļooooti apmierināta!
    Es arī šogad pirmo reizi dzīvē pati savācu vīgriezes, jo līdz šim nebija izdevies atrast piemērotu vietu... bet šogad laivu braucienā gar upes malu salasīju labu labās vīgriezes!

    AtbildētDzēst

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...